Event - Aerial Sculptures/ Esculturas Aereas

Aerial Sculptures/ Esculturas Aereas

12.16.18, 1:30 pm

Inspired by the artist Mary Valverde’s work in the Queens International exhibit, families will create floating sculptures during this workshop. Using wire, straws, cotton, and yarn, let’s create original sculptural objects to hang in your homes.

After the workshop, make sure to visit Mary Valverde’s work in Queens International.

Storytelling

We will read fun stories about sculpture, aerial sculptures, and hanging sculpture. Ages 4 and up.

Story-telling segments occur at 1:30 PM, 2:30 PM, and 3:30 PM.

All workshops are free and open to the public. No need to register.

Este taller es inspirado por el trabajo de la artista Mary Valverde, el cual se exhibe en el Queens Internacional. Las familias participantes crearán esculturas flotantes usando alambre, algodón, lana y otros materiales accesibles. Estas esculturas pueden colgarse en sus hogares para que las disfruten en familia.

Después del taller, asegúrense de visitar la exhibición de Queens Internacional y explorar el trabajo de Mary Valverde.

Cuenta Cuentos

Leeremos cuentos acerca de esculturas, esculturas aéreas y esculturas colgantes. Para niños de 4 años en adelante.

Los segmentos de Cuenta-Cuentos ocurren a la 1:30 PM, 2:30 PM y 3:30 PM

Todos los talleres de arte son gratis y abiertos al público, no necesita registración previa.